Keurmerk Uitvaartzorg

Het Keurmerk Uitvaartzorg helpt de consument bij het kiezen van een uitvaartonderneming die kwaliteit biedt. Ondernemers die het Keurmerk voeren zijn gegarandeerd deskundig, betrouwbaar en transparant. Steeds meer uitvaartondernemers beschikken over het Keurmerk Uitvaartzorg. Jaarlijks toetst een onafhankelijke instelling of zij nog aan de hoge kwaliteitseisen voldoen. Dat is belangrijk. Bij een begrafenis of crematie wilt u weten waar u aan toe bent. U wilt kunnen vertrouwen op de deskundigheid van de uitvaartondernemer. U wilt een goede herinnering overhouden aan het afscheid van uw dierbare. Negatieve ervaringen zijn het laatste waar u in zo’n moeilijke periode op zit te wachten.

 

Zes Zekerheden

De 6 zekerheden van het Keurmerk Uitvaartzorg bieden u duidelijkheid over de kwaliteit van de door u gekozen uitvaartonderneming. U kunt erop vertrouwen dat de dienstverlening van alle keurmerkhouders aan deze zes eisen voldoet.

  1. Heldere afspraken over uitvoering
    De uitvaartverzorger maakt een overzicht van alle gemaakte afspraken en wijzigingen. Door deze schriftelijke vastlegging komt u niet voor verassingen te staan.
  2. Transparante kostenbegroting
    Gemaakte prijsafspraken legt de uitvaartondernemer schriftelijk vast, inclusief latere wijzigingen.
  3. Goede organisatie van de uitvaart
    De uitvaartverzorger garandeert een correcte uitvoering van de uitvaart van begin tot eind en stelt van elke uitvaart een uitgebreid dossier samen.
  4. Bekwaam personeel
    Het personeel van de uitvaartverzorger is gekwalificeerd. Een uitvaartleider moet per jaar 50 punten verzamelen, waarbij hij tenminste 25 uitvaarten per jaar zelf geregeld heeft en/of uitgevoerd in de laatste 2 jaar. Zo kunt u erop vertrouwen dat uw uitvaart in goede handen is.
  5. Doelmatige klachtenafhandeling
    De uitvaartverzorger hanteert een adequate klachtenafhandelingsprocedure. Wanneer de klacht niet in samenspraak tussen de uitvaartverzorger en de opdrachtgever kan worden opgelost, wordt de klacht in behandeling genomen door de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen.
  6. Klanttevredenheidsonderzoek
    De keurmerkhouder voert elk jaar een klanttevredenheidsonderzoek uit. Op basis van de resultaten van dit onderzoek past de uitvaartverzorger waar nodig de dienstverlening aan.  Amette Uitvaartzorg voert dit onderzoek meerdere keren per jaar uit. Wij vragen onze nabestaanden om kort na het afscheid de enquête in te vullen.  Zo kunnen eventuele verbeteringen op zeer korte termijn worden doorgevoerd. De dienstverlening van Amette Uitvaartzorg wordt gewaardeerd met een 9.9 in de klanttevredenheidsscore.

Amette Uitvaartzorg

Amette Uitvaartzorg maakt binnen 24 uur een kostenbegroting van de uitvaart en legt de afspraken vast in een overeenkomst. Mocht in de overeenkomst een afspraak, product en/of dienst niet goed omschreven zijn dan kan er snel en adequaat worden gehandeld. Hiermee wil Amette Uitvaartzorg voorkomen dat er miscommunicatie ontstaat.

Keurmerk Uitvaartzorg SKU Stichting
Bel nu!
Route